Fejl mange virksomhedsejere laver med digital markedsføring

Udført rigtigt kan digital markedsføring være en støttende spiller for dit team. Gjort forkert, kan det ikke være andet end et dræn af penge og tid. Så lad os se på, hvor en virksomhedsejer og deres virksomhed ofte vil begå fejl:

 

Se bort fra vigtigheden af ​​at sælge

Salg? Jeg troede, vi talte om markedsføring!

Husk, at denne guide er specifikt til dem, der udnytter digital markedsføring i deres indtægtsbestræbelser. Jeg siger “udnytter”, fordi digital markedsføring ikke altid kan være eneansvarlig for indtægtsgenerering. Nogle gange skal der være en menneskelig komponent, og en af ​​disse komponenter kan være Salg.

 

Jeg har arbejdet med service og produkttilbud. Jeg har beskæftiget mig med lokale, nationale og globale virksomheder. Når det er sagt, har hver enkelt af disse forretningsvariable sine unikke udfordringer. For eksempel kan jeg fortælle dig uden tvivl, at salg af produkter og/eller til B2C og/eller til lokale territorier er mere tilgængeligt online på en erhverv hjemmeside og har potentiale til udelukkende at blive solgt via digital markedsføring. Nogle gange ønsker kunder ikke at engagere sig med et menneske (tænk for eksempel på Amazon).

Men hvis du tager til landet med B2B og/eller tjenester og/eller nationale/internationale territorier, har du den sværeste form for forretning at sælge online. Hvorfor? Fordi publikum er meget større (henviser din virksomhed til en “sten i et hav”), og/eller dine tilbud kræver menneskelig involvering, og/eller dine tilbud er af et højere beløb. Disse variabler betyder typisk, at ingen vil købe noget uden et meningsfuldt engagement med et andet menneske.

 

Sandhed om køb

Den mærkelige sandhed er, at folk med glæde vil købe et svigagtigt produkt på en elendig hjemmeside, før de køber en kvalitetsservice fra en velrenommeret professionel hjemmeside online. Og for disse B2B/Service/Nationale typer virksomheder spiller Salg en kritisk støttende rolle og er ofte tættere på den digitale marketingindsats. Men her er gnisten…

Der er MANGE virksomhedsejere, der ikke har erfaring med salg. En virksomhedsejer kunne endda frygte at sælge ved at bruge digital markedsføring til at forsøge at erstatte Salg i deres B2B/Services/Nationale virksomhed. Resultatet er altid det samme – intet salg.

Jeg har den unikke fordel at have 25+ års salgserfaring. For mig var og er salg stadig et håndværk. Jeg har taget mange salgskurser gennem min karriere, læst mange salgsbøger og så lagt mine ordsprogede 10.000 timer ind som sælger. På grund af dette kan jeg forstå, hvorfor folk ikke er dygtige til kunsten at sælge. De har ofte aldrig gjort denne mængde arbejde, og jeg kan ikke bebrejde dem, fordi det er en lang vej at trække. Det er dog en reel bummer at skulle se en marketingplan mislykkes, fordi en virksomhed ikke har:

  • En sælger eller et team
  • En defineret salgsproces
  • Mangel på alsidige salgsevner

Hvis disse ting ikke er på plads, lukker intet salg. Intet lukket salg betyder ingen indtægt, så jeg anbefaler, at enhver virksomhed ser på sig selv objektivt for at se, hvor du kan forbedre salgssiden af ​​hegnet. Og hvis det er en udfordring for dig at gøre denne selvopdagelse, så overvej at hyre en salgskonsulent for at få dig ned på den rigtige vej til forbedring.

 

Konklusion

Hvis du går ind i digital markedsføring, uanset om du er på udkig efter at købe tjenester eller endda tilbyde tjenester, skal du være opmærksom på, hvilken slags virksomhed der bliver serveret, og hvilke udfordringer den slags forretninger giver. Dette vil hjælpe dig med at få mere succes i din indsats.