Hvis du er virksomhedsdrivende i en større eller mindre virksomhed, så har du utvivlsomt et telefonnummer, som folk kan ringe til hvis du har brug for hjælp med et produkt de har købt af dig eller skal bestille en service. Derfor er telefonen et vigtigt redskab i de fleste firmaer, men en telefon er ikke meget værd uden et telefonnummer. Som firma er det vigtigt, at du har et godt og nemt nummer som folk nemt kan huske. Ofte får man nemlig nemmere en god kundekontakt, hvis dit firmanummer er nemt tilgængeligt og nemt at huske. I sidste ende vil dette føre til en bedre forretningsstruktur og flere penge på bundlinjen.
Lav en professionel facade til din virksomhed
Du skal forestille dig, at dit firmanummer er hovednummeret i din virksomhed. Hovednummeret fungerer som dit firmas digitale facade, og det er derfor vigtigt, at denne bliver behandlet med absolut professionalisme. Telefonen er i dag et af de eneste redskaber man som erhvervsdrivende har for at få en direkte kontakt til kunderne, og dette er man nødt til at udnytte til sin fordel. Der er både fordele og ulemper ved at have et hovednummer, men den største fordel er, at man nemt kan samle hele virksomhedens telefoni et og samme sted. Det betyder også, at man nemt kan samle kundekontakten et sted og have en medarbejder til fast at tage telefonen og håndterer kunder. På den måde sikrer man sig også at kunden får den bedst mulige oplevelse. Ligeledes gør det det mindre forvirrende for kunden, eksempelvis hvis kunden har ringet til dit firmas hovednummer og efterfølgende bliver ringet op af et andet nummer. På den måde kan man spare kunden for en masse forvirring ved at holde den telefoniske kontakt til et og samme nummer. Dette fremstår også professionelt for kunden, hvilket øger kundens tiltro til firmaet.
Få en omstillingsløsning
Hvis du vælger at få et hovednummer til din virksomhed, så ville dit firma have godt af at få en omstillingsløsning også. Omstillingsløsningen fungerer ved, at den stiller kunden videre når der er en ledig telefon. Derudover kan omstillingsløsningen også gøre, at man som modtager af et kundeopkald kan sende kunden videre til en anden telefon, hvis man ikke selv kan håndtere spørgsmålet. På den måde slipper kunden for at skulle ligge på og ringe et nyt nummer op og vil derfor have en bedre telefonisk oplevelse.